Tuesday 19 August 2014

Salam Perkenalan

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt , Salam sejahtera, Salam perkenalan dari kami.




PreLoved4Charity merupakan salah satu program Corporate Service Responsibility yang dilaksanakan oleh 2KALI COMMUNITY, di bawah naungan SKALI GROUP SDN.BHD.

Tujuan program ini dijalankan adalah untuk mengumpulkan dana dari segi kewangan dan barangan untuk disalurkan kepada Pusat Jagaan OKU Nur yang terletak di Taman Tasik Titiwangsa. Pusat Jagaan ini dikendalikan oleh Puan Normah Adlan sepenuhnya dengan dibantu oleh 8 orang staff keseluruhannya dan menempatkan hampir 30 Orang Kelainan Upaya sama ada dari segi fizikal dan mental dan merupakan Pusat Jagaan yang beroperasi melalui bantuan dari NGO, Jabatan Kebajikan Masyarakat dan sumbangan dari masyarakat.

Untuk makluman, lokasi terkini Pusat jagaan ini merupakan lokasi kedua rumah ini. Lokasi ini juga dijangka akan berubah kerana rumah yang disewa sekarang akan dilelong dan ini menyebabkan pusat jagaan ini terpaksa berpindah sekali lagi. Mereka amat memerlukan rumah yang berada di lokasi yang strategik iaitu rumah di sekitar Kuala Lumpur yang hampir dengan hospital, balai polis dan balai bomba yang memudahkan pergerakan sekiranya berlaku kecemasan. Selain daripada itu, keperluan kritikal seperti lampin dewasa, bahan-bahan masakan (kering atau basah) amat diperlukan buat masa ini.

Program ini merupakan satu usaha murni untuk mengumpulkan barang-barang terpakai yang masih dalam keadaan baik untuk dijual semula (preloved item seperti pakaian, kasut, beg dan barangan elektrik)). Barangan ini akan diperolehi melalui sumbangan orang ramai khasnya mereka yang berada di sekitar Selangor dan Kuala Lumpur khususnya.

Sekiranya terdapat mana-mana pihak yang sudi untuk menyewakan rumah yang sesuai, rumah corner lot dan mudah untuk pergerakan warga Pusat Jagaan OKU, bolehlah menyarankan di sini atau anda boleh menghubungi pihak kami di nombor yang tertera di bawah. Barangan yang ingin disumbangkan juga boleh dihantar ke alamat di bawah atau bolehlah menghubungi wakil kami untuk kutipan di sekitar Kuala Lumpur.

Penghantaran:

Alysna Kim,
43-1-8, Sentul Perdana,Bandar Baru Sentul,
51000, Kuala Lumpur.

Aziem Farhan,
Gombak / Selayang/ Wangsa Maju/ Setapak (017-2442258)

Admin :
Zunnur - 0102184561
Connie- 0178617844

Sebarang pertanyaan, persoalan dan urusan boleh hubungi nombor yang tertera sama ada sma/call/whatsapp. Semoga, usaha ini akan diberkati oleh Allah SWT dan sama-sama menyumbang ke saham akhirat kita kelak. InshaAllah, amin.

0 comments:

Post a Comment